Just another WordPress.com site

Hastanedeki çiçek ve baklavadan ilham alarak lezzet çiçekleri adını verdiği Bonny Food markasını yaratan Didem Alsoy, Türkiye’de yeni bir girişimcilik tarzı da yarattı.
Türkiye Kadın Girişimciler Derneği’nin (KAGİDER) düzenlediği 4. Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması’da üçüncülük ödülünü kazanan Didem Alsoy, Mart 2009’da hizmete soktuğu “Bonny Food” markasıyla çiçekçilik ve gıda sektörlerini birleştirerek 6 ayda 1.3 milyon TL ciroya ulaştı. 2010’da yüzde 800 büyümeyi hedefleyen “Bonny Food” markasıyla 2012 yılında halka açılmaya hazırlanan Alsoy, “Türkiye’de 7 bin çiçekçi, 14 bin pastane var. Bu iki alanı birleştirerek hem göze hem damağa hitap eden bir konsept yarattık” dedi. 

Darüşafaka Lisesi’ni bitirdikten sonra İstanbul Üniversitesi İngilizce İşletme bölümünde okumaya başlayan Didem Alsoy’un hikayesi, kadın girişimcilerin ekonomide nasıl fark yaratabileceğini ortaya koydu. İş hayatına 17 yaşında bir tekstil firmasında başlayan Alsoy, daha sonra bankacılık sektörüne geçti. “O günlerde gündüz tekstil işinde, akşamları ise call center’larda çalışıyordum” diyen Alsoy, internet bankacılığı konusunda geliştirdiği fikirler sayesinde kısa sürede hızla yükseldi. 
Birkaç yıl önce lenf kanseri bezi ameliyatı olmak için hastaneye yatan Didem Alsoy, hastaneye gelen “geçmiş olsun” çiçeklerini ve tepsi tepsi baklavayı koyacak yer bulamayınca, yeni bir iş alanının da kapılarını aralamış oldu. ABD’de 1984’ten beri yapılan meyve süslemeciliği işini bir adım ileri götürmeye karar veren Alsoy, meyve, çikolata ve kek aranjmanlarından oluşan “Bonny Food-lezzet çiçekleri” konseptini tasarladı. İyileşir iyileşmez kafasındaki projeyi hayata geçirmek için kolları sıvayan Alsoy, bankacılık sektöründe birlikte çalıştığı Hamit Kekeç ile birlikte Ekim 2008’de şirketini kurdu. Yalnızca internet üzerinden hizmet veren Bonny Food için 6 aylık bir Ar-Ge süreci yaşadıklarını anlatan Alsoy, 167 farklı ürünün yaratım sürecinin her aşamasında çalıştığını söyledi. Alsoy, “Mart 2009’da faaliyete geçtiğimizde başarılı olacağımızı çok iyi biliyordum. Yılsonuna kadar 1.3 milyon TL ciroya ulaştık. Şu anda Türkiye genelinde 8 şubeye ve 100 çalışana sahibiz” diye konuştu

“Bonny Food” konseptini yaratmadan önce ABD’de meyve süslemeciliği yapan bir firma ile bağlantıya geçen Alsoy, kendisinden  işi öğretmek için 245 bin dolar talep edilince; “ben sizden daha yaratıcı işler yaparım’ demiş ve kendi konseptini  yaratmış.

Kaynak: Referans Gazetesi

Comments on: "Çikolata+Çiçek=Yeni Sektör" (1)

  1. Anonymous said:

    valla süpermiş hemen franchising alayım – Hilmi Güler

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Tag Cloud

%d bloggers like this: