Just another WordPress.com site

.

Ofiste uzun saatler geçirmekten hoşlanmadığınız kadar toplantılardan da nefret ediyor olmanız çok doğal. Ama bunlar maalesef iş hayatının gerçekleri ve özellikle bu günlerde toplantıda nasıl bir performans sergilediğiniz çok önemli. Çünkü artık insanlar üstlerini etkilemek için çok daha fazla çalışıyorlar. 

Toplantıda, bir an diliniz sürçebilir ve zaten gergin olan ruh haliniz daha da kötüye gidebilir ama merak etmeyin, bunu herkes yaşıyor. Böyle bir durumla nasıl başa çıkabileceğiniz çok daha önemli. Çünkü bu şekilde yaratıcı becerileriniz ve liderlik potansiyeliniz hakkında ipucu verirsiniz. İşte patronunuz fark etmeden durumu kurtarmanın yolları:
Geç Kaldınız
Durumu Kurtarın:
Kısık sesle ama ağzınız okunabilecek bir şekilde “Özür dilerim” deyin ve en yakındaki sandalyeye oturun.
Toplantı Sonrası Hasar Kontrolü:
Patronunuzun yanına gidip özür dileyin ve bunun bir daha tekrarlanmayacağını söyleyin.
Neden İşe Yarıyor?
Toplantıyı kesip özür dilemeniz hiç de akıllıca olmaz. Ayrıca bahane kısmını atlamanız hatanızı kabullendiğiniz anlamına gelir.
Beyin Fırtınası Seansına Bir Fikirle Gelmeyi Unuttunuz
Durumu Kurtarın: Önerinizin bir iş arkadaşınızınkine çok benzediğini söyleyerek onun üstünde durduğu bir nokta üzerinden konuyu ilerletin.
Toplantı Sonrası Hasar Kontrolü:
Ayrıntılı düşüncelerinizi bir an önce patronunuzla paylaşın. Yazılı notlarınıza küçük bir not ekleyerek bu paylaşım için teşekkür ettikten sonra tartışılan şeyler konusunda bir ilerleme kaydettiğinizi ona ispat etmeye çalışın.
Neden İşe Yarıyor? Çalışanların aynı düşüncelere sahip olması çok şaşırtıcı bir şey olmadığından patronunuzun bunu garip karşılayacağını düşünmüyoruz. Düşüncelerinizi netleştirdikten sonra onu etkileme yoluna gidebilirsiniz.
Sunum Yaparken Kelimeler Arasında Kayboldunuz
Durumu Kurtarın: Derin bir nefes alın ve “Özür dilerim, biraz kendimi kaybettim. Baştan almama izin verin” deyin.
Toplantı Sonrası Hasar Kontrolü:
Boş verin. İş arkadaşlarınızla veya daha da kötüsü patronunuzla meseleyi tekrar konuşmayın.
Neden İşe Yarıyor? Durum garipleştiğinde sakin kalmanız, kendinize ne kadar güvendiğinizi gösterir. Ayrıca bu olayı ne kadar çabuk unutursanız diğerleri de aynı mşekilde davranacaktır. 
Toplantıdan Önce Konuştuğunuz İş Arkadaşınız Fikrinizi Sahiplendi
Durumu Kurtarın:
O, “kendi” düşüncesini söyledikten sonra konuşmaya katılın ve o fikri nasıl daha iyi hale getirebileceğiniz konusunda ipuçları verin.
Toplantı Sonrası Hasar Kontrolü:
En iyi intikam, önünüze bakıp devam etmektir. Bir dahaki sefer için müthiş fikirler hazırlayın ama bunları kimseyle paylaşmayın.
Neden İşe Yarıyor?
Eğer şikayet ederseniz, memesi ağzından alınmış bir bebek gibi gözükebilirsiniz. Ama düşünce üzerinden ortaya yeni fikirler atmanız sizde hem lider hem de takım oyuncusu özellikleri olduğunu gösterir.
İş arkadaşınız sinsice önerinizi kötüledi
Durumu Kurtarın: “İlk başta onu ben de düşündüm ama sonra fark ettim ki…” deyin ve önerinizi sakin bir şekilde savunup sunumunuza devam edin.
Toplantı Sonrası Hasar Kontrolü:
Onun ne kadar kötü bir insan olduğu konusunda sizi desteklemek isteyeceklerinden, diğer arkadaşlarınızla onu kötüleyecek şekilde konuşmaktan kaçının. 
Neden İşe Yarıyor? Yöneticiniz idarecilik potansiyeli yüksek elemanlar aradığından fikrinizi iğneleyici kelimeler kullanmadan savunmanız sizin yararınıza olacaktır.

kaynak: Cosmopolitan

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Tag Cloud

%d bloggers like this: