Just another WordPress.com site

.

35 yaşındaki Deren İçka , Türkiye İş Kurumu Tekirdağ İl Müdürlüğünün Toplum Yararına Çalışma Programları (TYÇP) kapsamında Şarköy Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğünde çalıştırılmak üzere geçici işçi alımına başvuran tek kadın olduğunu söyledi.
10 kişi alınacak işe 60 kişinin başvurduğunu, bu nedenle noter huzurunda yapılan çekilişte ilk kendi isminin çıktığını anlatan İçka, ”60 erkeğin arasında tek kadın olduğumu görünce utandım. Sonra 13 yaşındaki kızımı yanıma aldım ve kura çekimine öyle geldim. Bu işi yapamayacağımı, vazgeçmemi isteyenler oldu ama benim bu işe ihtiyacım vardı ve ben kazandım” dedi.
Eşinin birbuçuk yıldır Çapa Tıp Fakültesi Hastanesinde kan kanseri tedavisi gördüğünü belirten İçka, eşinin emekli maaşıyla geçinmeye çalıştıklarını, bir yıl önce tedavi için bankadan kredi çekmeleri nedeniyle zor durumda kaldıklarından iş aramaya başladığını kaydetti.
Uzun süre iş aradığını belirten İçka, şöyle konuştu:
”Belediye hoparlöründen belediyenin parke taşı döşeme işi için 6 ay süreli geçici işçi alacağını duydum. Aynı gün belediyeye gidip iş için başvurdum. 1 Nisanda yapılan kura çekiminde ilk benim ismimin çıktığını duyduğumda dünyalar benim oldu. Şarköy Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü bünyesinde 5 ay 29 gün çalışacağım. Sabah 7 buçukta mesaimiz başlıyor. Her gün kilolarca taş taşıyor, caddelere döşüyorum, ellerim nasır tutuyor ama hiç yorulmuyorum, çünkü bu işe ihtiyacım vardı. Çocuklarımın okul masrafını, evimin ihtiyaçlarını karşılayabilmek benim en büyük mutluluğum. Eşimin sigortası olduğundan bize kredi borcu dışında çok büyük yükü olmadı.”
Caddelerde parke taş döşediğini görenlerin kendisini şaşkınlıkla izlediğini ifade eden İçka, ”Halk bu tür şeylere alışkın değil. Şaşırmalarına rağmen beni yadırgamadılar. İş arkadaşlarım da ellerinden geldiğince bana yardımcı oluyor” dedi.

kaynak:AA

Leave a Reply

Tag Cloud

