Just another WordPress.com site

 .
Telefon görüşmesi, etkin bir şekilde kullanıldığında, en önemli pazarlama araçlarından biridir. Zaman içinde siz de, kendi telefon görüşmesi stilinizi yaratacaksınız, ama bütün girişimcilerin ve pazarlamacıların, etkin bir telefon görüşmesi sağlamak için dikkat etmesi gereken kurallar var.

1.Telefonda konuşurken gülümseyin, müşterileriniz gülümüseminizi farkedecektir.

2.Telefonu nazik bir biçimde yanıtlayın ve konuşma süresince nezekati elden bırakmayın.

3.Telefonu hiçbir zaman ağzınızda yemek varken yanıtlamayın. Ağız şapırtısı, telefon hatları üzerinden karşı tarafa büyüyerek yansıyacaktır.

4.Bütün aramalara en geç 48 saat içinde yanıt verin.

5.Önemli bir telefon görüşmesi gerçekleştirmeden önce, söyleyeceklerinizi kafanızdan geçirin. Önemli sözcükleri, kendinizi rahat hissedene kadar yüksek sesle tekrar edin.

6.Telefonda konuşurken yazılı metinden okumayın. Karmaşık bir konuyu anlatmak durumundaysanız, anlatacağınız bölümleri size hatırlatacak kelimelerden ya da başlıklardan oluşan kartlar kullanın.

7.15 dakikadan uzun sürecek telefon görüşmeleri için, daha önceden randevu alın.

8.Telefon görüşmesi esnasında, bilgisayar klavyesinin tuşlarına dokunmak, gazete sayfalarını karıştırmak gibi davranışlardan kaçının; görüştüğünüz kişi, konuya ilginizi kaybettiğinizi düşünecektir.

9.Hattın öbür ucundaki kişinin ne söylediğine dikkat edin ve ona yanıt verin. Ne söyleyeceğinize değil de, telefonda görüştüğünüz kişinin söylediklerine konsantre olursanız, görüşme, yüzyüze yapılan bir iş görüşmesine daha çok benzeyecektir.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Tag Cloud

%d bloggers like this: