Just another WordPress.com site

.
Email stratejinizde kullanacağınız adres listesini doğru biçimde oluşturdunuz ve göndereceğiniz email’i yazmak için bilgisayarınızın başına oturdunuz. Dikkat: Dostlarınıza ya da ürünlerinizi yıllardır tanıyan eski müşterilerinize yazmıyorsunuz, modem’in öbür ucunda, muhtemelen ürünleriniz hakkında detaylı hiç bir bilgisi olmayan ve üstelik her gün sizinkine benzer onlarca email alan bir müşteri kitlesi var. İşte, ürünlerinizin satışını gerçekten artıracak email’in püf noktaları…

 
1.İKNA EDİCİ VE GÜVEN TELKİN EDİCİ BİR KONU BULUN
Her şeyden önce, alıcının, email’inizi okumadan çöp kutusuna göndermeyeceğinin hiç bir garantisi olmadığının farkında olun. Alıcının (Yani, potansiyel müşterinin) emali’inizi okumasını sağlamak için, email mesajınızın konu (Subject) bölümüne, ikna edici ve güven telkin edici bir satır yazın.

İşte bizim sevdiğimiz Konu’lardan biri: “Yeni vergi yasası: Yeni vergiler şirketinizin kaderini nasıl etkileyecek?” Bu konunun ikna edici yanı, email’i okumak için harcayacağımız zaman karşılığında, bize ücretsiz bir şeyler öğreteğini vaadetmesi. Siz de, email’inize değer yaratan bir içerik ekleyin; Konu satırında bu içeriği anlatın.

2.EMAIL’İNİZ KISA VE ANLAŞILIR OLSUN


Okuyucularınızın çok fazla zamanı ve ona bu email’i neden gönderdiğinize ilişkin ayrıntılı bir bilgisi yok. Üstelik sabırsızlar. Öyleyse, email’inizi, net, konuya, sözü dolaştırmadan giren bir dille kaleme alın.

İşte bizim sevdiğimiz giriş cümlelerinden biri: “Ucuz, hızlı, güvenilir ve bütün web teknolojilerini destekleyen bir Hosting hizmeti mi arıyorsunuz? ***.com’u deneyin!”

3.EMAIL’İNİZDE TEK BİR KOUNUYU ANLATIN

Belki de ilk email pazarlama faaliyetinizi yapacaksınız. Üstelik, edindiğiniz email listesi sizin için hatırı sayılır bir maliyet oluşturuyor. O yüzden fırsatı iyi kullanıp, mesajınızda yaptığınız her şeyden söz etmek istiyorsunuz. Yaz kampanyalarınız, kış kampanyalarınız, çalışanlarınızın başarısı, ürünlerinizin ucuzluğu, kalitesi vs.

Dikkat: Ama email pazarlamasının kuralları, her şeyden sözeden email mesajlarının hiç bir etkinliğinin olmadığını söylüyor. Nedeni basit: Email’inizi muhtemelen iş hayatının koşuşturmacası içinde açacak olan okurlarınızın dikkat süreleri son derece sınırlı olacaktır. O nedenle, birden fazla konudan söz etmeniz kaçınılmazsa, bunu, ayrı ayrı email’lerle yapın. Tek bir konu bulun ve onu ikna edici ve özlü biçimde anlatın.

4.SUNDUĞUNUZ FIRSATTAN NASIL YARARLANILACAĞINI DA TARİF EDİN

Sunduğu fırsatı, etkili ve yalın bir şekilde anlatmanız, başarılı bir e-mail’in en önemli unsurudur. Ama bu, yetmez. Okurlarınıza, sunduğunuz fırsattan nasıl yararlanacaklarını, yine yalın bir dille ve kısa cümlelerle anlatın.

Örneğin, internet sitenize üye olmalarını istiyorsanız, email’inize ekleyeceğiniz bir link’le, okurlarınızı, deneme şifresini verdiğiniz sayfaya yönlendirin. Ya da, pazara yeni sunduğunuz ürün hakkında detaylı bilgiyi hangi telefon numarasından, hangi saatler arasında alabileceklerini belirtin.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Tag Cloud

%d bloggers like this: