Just another WordPress.com site



SİTE İÇİNDE DOLAŞIMI KOLAY VE EĞLENCELİ KILIN
Gerçek hayattaki hipermarketler, müşterinin aradığı ürünü kolaylıkla bulmasını sağlayacak biçimde tasarlanır. İnternetteki sanal mağazaların da bundan hiç bir farkı yok.
Sanal mağazanızı tasarlarken amacınız, müşterileri sayfalar arasında dolaşmaya teşvik edici bir yapı kurmaktır. Ama bunu yaparken de, müşterilerin her ürün hakkında yeterli bilgiyi edinmelerini sağlamanız gerekir.
Sanal mağazaların tasarımında bir başka püf noktası, ‘mağazayı’ eğlenceli kılabilmekte yatıyor. Sitenin dizaynı renkli, eğlenceli ve ilginç olmalı. Ama yüklenmesi uzun süreler alacak fotoğraflara ya da animasyonlara da başvurmamalı.


BENZER ÜRÜNLERİ AYNI SAYFADA TOPLAYIN
E-ticaret sitenizde, birbirleriyle ilişkisi olan ürünleri birlikte görüntülemek, müşterilerin, bir kaç ürün birden almasını sağlayabilir. Birbirleriyle ilişkili ürün gruplarını aynı sayfada toplamak, yazılımdan çok, tasarımla ilgili bir konu. Her ne kadar, bazı e-ticaret yazılımları, bir ürünün sayfasında, o ürünle ilişkili diğer ürünlere link yerleştiriyorsa da, doğru olan, aynı grup içinde yer alan ürünleri tek bir sayfa içinde sergilemektir.

ÜRÜNLE İLGİLİ HİÇ BİR BİLGİYİ KENDİNİZE SAKLAMAYIN
Basılı katalogların ya da broşürlerin aksine, internette yazı için yer sınırlaması yoktur. E-ticaret sitenizde sattığınız ürünle ilgili sayfalar dolusu bilgi verebilirsiniz. Bir ürün hakkında daha fazla bilgi de, müşterinin o ürünü satın alma olasılığının yükselmesi demektir. Ürünün özellikleri, gönderim koşulları, masrafları, alıcının eline ne zaman ulaşacağı, benzeri ürünlere göre artıları, eksileri… Verebileceğiniz bütün bilgileri verin, sitenizle sattığınız ürünle ilgili hiç bir bilgiyi kendinize saklamayın.
E-ticaret sitelerinde vermeniz gereken bir başka önemli bilgi, telefon numaranızdır. İnternetten satış sürecine, insan sesinin de dahil olması, müşterilerinizle aranızdaki güvene dayalı ilişkiyi geliştirir.

SATIN ALIMI KOLAYLAŞTIRIN
Başarılı bir e-ticaret sitesinin sırrı, ürünün satın alım sürecinin kolaylaştırılmasından geçer. Araştırmalar, müşteriyi satın alıma teşvik etmek için, sitenin altyapısını, alışveriş sürecini 2-3 sayfada tamamlayacak biçimde kurmak gerektiğini gösteriyor. Bu da, e-ticaret sitenizin altyapısını oluşturan yazılımın görevidir. Öyleyse, daha başlangıçta e-ticaret yazılımınızı seçerken, satın alımı kolaylaştırıcı bir yapıda olmasına dikkat edin.

Comments on: "Sanal Mağaza İşinde Başarının 4 Temel Kuralı…" (1)

  1. Fakat bu demek olmuyor ki geleneksel medya tamamen terk edildi. Günümüzde internet geleneksel medyayı tamamlayıcı konumdadır. Fakat internetin çok hızlı büyümesi gelecekte geleneksel medyanın internetin tamamlayıcısı olacağını bize açıkça göstermektedir.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Tag Cloud

%d bloggers like this: