Just another WordPress.com site

Fiyat Stratejisi Nedir..?

Fiyatlamanın pazara göre doğru yapılması çok önemlidir. Düşük fiyatlama gelir kaybına neden olurken, yüksek fiyat pazar kaybına neden olur.

Fiyatlama yaparken gözönüne alınacak faktörler şöyledir:

• Sabit ve değişken giderler.
• Rekabet
• Şirket hedefleri
• Konumlandırma stratejisi
• Hedef grubu ve ödeme istekliliği


Şirketin fiyatlama stratejileri şirket hedeflerine göre farklılık arz edebilir:
Pazarda yer edinme amaçlı: Pazar payı kazanmak amaçlı düşük fiyat .
Pazarın kaymağını hedeflemek: Başlangıçta pazara yüksek fiyatla girip zaman içinde fiyatı düşürerek pazara yayılmak
Rekabet fiyatlaması: Rakibe göre fiyat belirleme.
Ürün grubu fiyatlama: Aynı ürün grubunda yer alan farklı özelliklere sahip ürünlerin benzer fiyatlanması.
Gruplama fiyatlaması: Şirketin birkaç ürününü bir araya getirip düşük fiyatlama .
Psikolojik fiyatlama: Satıcının müşterinin algılamasını göz önüne alarak fiyatlamayı belirlemesi, 1000 YTL yerine 999 YTL olarak seçilmesi gibi.
Lüks fiyatlama: Ürünün ayrıcalığını konumlandırarak fiyatın çok yüksek tutulması.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Tag Cloud

%d bloggers like this: