Just another WordPress.com site

E-mail pazarlaması, pazarlama dünyasının yıldız kavramı haline gelmiş durumda. Gerçekten de, çok sayıda potansiyel müşteriye, hızlı ve düşük maliyetle ulaşmayı sağladığı için, e-mail pazarlaması her geçen gün sayıları artan binlerce şirket tarafından tercih ediliyor. 

Peki ama e-mail pazarlaması, satın alınan ya da kiralanan email adreslerine, şirketinizin sunduğu yeni fırsatlarını anlatan birer e-mali göndermekten ibaret, basit bir uygulama mı?

Bu soruya yanıt, “hayır”dır. Aksine, bütün pazarlama stratejileri gibi, e-mail pazarlamasının başarısı da, doğru stratejiye bağlı.
Başarılı bir e-mail stratejisi oluşturmak için, işe şu soruları cevaplayarak başlayın…

1.Hangi hedef kitleye ulaşmak istiyorsunuz? Etkin sonuç almak için hedef kitlenizi, işin başında tam olarak tanımlayın. Örneğin: İstanbul’da yaşayan, üniversite mezunu ve bankacılık sektöründe çalışan internet kullanıcıları gibi…

2.E-mail’in alıcılarıyla nasıl bir iletişim kurmak istiyorsunuz? Örneğin: e-mail’inize yanıt vermelerini sağlayarak, bu adreslerle düzenli bir iletişim içine girmek gibi bir hedefiniz var mı?

3.Email’inizin formatı ne olacak? Özel bir fırsatı mı anlatacsınız yoksa, şirketinizin online broşürünü mü göndermek istiyorsanız? Ya da, hedefiniz, şirketinizin haber bültenini onlara ulaştırmak mı?

4.E-mail’inizde görsel unsur olacak mı? HTML formatında mı, yoksa metin formatında mı olacak?

5.E-mail’in uzunluğu ne olacak?

6.E-mail adreslerine nereden ulaşaksınız? İnternet sitenize bırakılan adreslerle yetinmek mi istiyorsunuz? Yoksa e-mail pazarlaması alanında faaliyet gösteren şirketlerdenn birinden adres listesi satın alacak ya da kiralayacak mısınız?

7.E-mail’inizi ‘Permission marketing’ (İzin alınarak gerçekleştirilen pazaralama) kuralları çerçevesinde mi göndereceksiniz? Öyleyse, e-mail’inize, bu türden mesajların gönderilmesi istenmiyorsa, ne yapılması gerektiğine ilişkin bir ibare koydunuz mu? Ve daha önemlisi, e-mail listesini, bir şirketten satın alıyorsanız, bu adreslerin sahiplerinden, tanıtım e-mail’i gönderilmesi konusunda izin alındığından emin olabiliyor musunuz?

8.E-mail listesine gönderimi in-house (Şirket içinden) mi yapacaksınız, yoksa gönderim işlemini, bu alanda uzmanlaşmış bir şirkete mi bırakacaksınız?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Tag Cloud

%d bloggers like this: